onsdag den 5. september 2012

Foccacia fra "Den store bagedyst"

Jeg så programmet på DR1 i aftes og skulle lige prøve dette.
Se opskriften på DR's hjemmeside ved at klikke her.
Brødet så rigtig godt ud, så jeg drog på indkøb her i eftermiddag.
Jeg har købt groft Ølands hvedemel og økologisk gær.







Dernæst fik dejen en lang snurrerundt tur i røremaskinen, ca. 30 min.:


Dejen hævede i ca. 1½ time og herefter i bradepanden ca. 20 min.
Herefter blev den smurt med olie blandet med tørret oregano og basilikum, til sidst drysset med lidt Læsø salt.
Her ses brødet inden bagning:

Alm. ovn 225 grader i ca. 35 min. + ca. 10 min. med bunden opad.

Det ser nu sådan ud:


Nu skal det afkøle, og det er slet ikke til at vente..... mere følger

Det smager rigtig godt, og er luftigt. Det kunne sagtens have klaret 10 min. mere i ovnen, for det må gerne være endnu sprødere - men alt i alt en succes.



Som I kan se, er melet fra Aurion, og jeg fandt en god opskrift på Brusebadsboller på deres hjemmeside, måske det skulle være næste projekt - se linket her









Ingen kommentarer: