søndag den 16. september 2012

Macarons (franske makroner)

Endnu et forsøg i mit køkken. De her macarons skulle prøves, så det er hermed gjort.
Jeg har brugt opskriften fra Dr. Oetker
Jeg har tilføjet 1 tsk. vanillesukker og 1 tsk. Nescafe Espresse pulver samt et lille nip salt.
Jeg laver dog mit eget mandelmel i en foodprocesser.

Jeg har læst, at det er vigtigt, at få slået lidt luft ud af dejen (dog ikke for meget...), så dejen bliver lidt tyndere og makronerne flyder helt ud og så bliver de blanke på overfladen.
Det lykkedes i hvert fald med de 2 nederste rækker på billedet nedenfor, for her havde jeg rørt lidt mere i dejen. På de øverste rækker kunne jeg godt fornemme at dejen var lidt for tyk.







De smager fantastisk godt, især når de har været på køl.

Jeg havde lidt Toblerone creme i fryseren fra tidligere, som jeg tøede op og blandede med Dr. Oetkers vanillemousse (jeg piskede ½ brev op), så blev konsistensen meget god - og det smager rigtig godt i disse macarons.

Nu skal der så eksperimenteres med farver og forskellige smagsvarianter.

Ingen kommentarer: