søndag den 3. august 2014

Nyt projekt

.....der dog ikke er færdigt. Jeg har lavet denne sweater i Designaknit 8, og er faktisk lidt småbegejstret. Jeg håber det varer ved, for jeg har kun strikket forstykket indtil videre. Det er min første "rigtige" Designaknit sweater. Jeg var på Designaknit 8 kursus hos Bente Rønberg i juni (kan varmt anbefales, det var et rigtig godt kursus) og det har hjulpet mig videre med Designaknit, og der har åbnet sig en verden af nye muligheder. Denne sweater er Marianne Isagers model Pacific fra bogen Inka (fantastisk bog!!!), men omsat til maskinstrik så godt som jeg nu formår. Her en lille forsmag:





5 kommentarer:

mona sagde ...

Den har jeg også haft kig på, jeg glæder mig til at se, hvad du kommer frem til, og måske få et par tips. Foreløbig ser det rigtig godt ud. Ja, jeg skal vist også finde tid til et DK8 kursus snart. ;-)

Kattekonen sagde ...

Hej Mona
Jeg giver gerne gode tips og ideer videre, så vi må se om du kan lide det færdige resultat :-)

Anonym sagde ...

Hej
Jeg har set på din blog, at du har strikket Elizabeth-trøjen. Har lige købt garn og mønster men mit mønster slutter ved halsen p.162, Der står ikke hvor mange masker der skal slås op til halsen. Kan du måske hjælpe mig?
Venlig hilsen Rie






Kattekonen sagde ...

Hej Rie
Man strikker en slags halsrør separat og monterer det derefter i halsudskæringen. Der står slå 103 masker op på en lille rundpind nr. 3. Strik en omgang vandrette masker så du nu har ialt 104 masker.
Hilsen
Marianne

Anonym sagde ...

Tusind tak for hjælpen.
Hilsen Rie